موادلازم:

 روغن کانولا یا روغن زیتون

یک چهارم فنجان آرد معمولی

2 عدد تخم مرغ بزرگ

نصف  فنجان پنیر پارمیسان رنده شده

 یک فنجان آرد سوخاری (ترجیحاً از خرده های نانهای  سبوس دار استفاده کنید)

فیله ی مرغ 450 گرم

یک قاشق غذا خوری سس ایتالیایی

 یک قاشق چایخوری پودر سیر

 یک چهارم قاشق چایخوری نمک

یک فنجان سس marinara(سس گوجه فرنگی(

روش تهیه:

1-     آون را در دمای  450 درجه ی فارنهایت (230 درجه ی سلسیوس) تنظیم  کنید.

2-      آرد  را در یک ظرف گود بریزید، تخم مرغ ها را در کاسه ای مجزا بخوبی مخلوط کنید.پنیر پارمیسان وخرده های نان را در ظرف سوم ریخته و به آن سس ایتالیایی ، پودر سیر و نمک را اضافه کنید. فیله های  مرغ را ابتدا  در آرد قرار دهید سپس درمخلوط تخم مرغ بیاندازید و باز هم هنگام برداشتن تخم مرغ اضافه را از آن جدا کنید.سپس درمخلوط خرده های نان بغلتانید و بروی سینی  مشبک فر قرار دهید، روی آنرا  مقداری روغن اسپری کنید.

3-     سینی  را به مدت ده دقیقه  در فر قرار دهید سپس مرغ ها را زیر و رو کرده مجدداً روغن اسپری کنید و تا زمانیکه  ترد و پخته شود، در فر بپزید( حدود 10 دقیقه یا بیشتر). سپس فیله های پخته  شده را با سس مارینا را یا سس گوجه  فرنگی و فلفل و ریحان سرو کنید.

توجه برای تهیه ی خرده های نان  بهتر است قطعاتی از نانهای سبوس دار را به مدت 10 تا 15 دقیقه  بروی یک کاغذ مخصوص پخت در فر در دمای 250°Fیا 120 درجه ی سلسیوس قرار دهید تا کاملاً خشک شود( یک برش از نان  حدود یک سوم  فنجان خرده ی نان  به شما می دهد).

اطلاعات تغذیه ای

 4 واحد  سروینگ  از این مواد بدست می آید، در هر واحد سروینگ:

کالری: 293 ، کربوهیدرات: 22 گرم، چربی : 8 گرم، چربی اشباع: 3 گرم، پروتئین : 31 گرم، کلسترول: 140 میلی گرم، فیبر تغذیه ای: 3 گرم، پتاسیم : 465 میلی گرم، سدیم : 603 میلی گرم،

جایگزین ها:یک واحد نشاسته ، یک واحد سبزیجات ، 3 واحد گوشت بدون چربی

 منبع:

http://www.diabeticconnect.com/diabetic-recipes/general/6072-parmesan-crusted-chicken-tenders